FANDOM

ogeboy_22
Joker2

Verkligt namn

Oscar Bergstrand

Kön

Man

Född

5 december 2002 (11 år)

Boplats

Karlstad, Sverige

Andra konton

Svenska Kalleanka.se ambassaden (delad)

Medlem sedan

18 augusti 2013

Tidigare konton

-

Grad

Plusmedlem

Aktiv

2013-

Känd för

Kvakepedia och att teckna

På KalleAnka.se

[1]

ogeboy_22 är en medlem (medlem nr 52920) på KalleAnka.se. Han är född 2002 och bor i Karlstad. Han är ett väldigt stort Don Rosa-fan. Det han gör mest på KalleAnka.se är att skriva bloggar och han är även känd för sin aktivitet i Kampen om Kiburiyeru. Han gör bland annat en Nickepedia-inspirerad bloggserie, Kvakepedia, där varje artikel består av en bild på en Kalle Anka-karaktär som han har ritat och fakta om karaktären.

Han är även med i partiet NordiskaKallePartiet (NKP) och är statsministerkandidat för partiet i valet 2014. Det har han dock inte alltid varit, för först hade han ett eget parti, Social Ankeborgsdemokraterna, men det "gick åt skogen" och han tog bort det. Därefter bytte han parti till NKP.

Han har även visat ett intresse för ishockey, hans favoritlag är New York Rangers och Färjestad BK.

NamnetRedigera

ogeboy_22:s namn stavas med ett enkelt G. Däremot har han själv nämnt att det uttalas "oggeboy_22", med dubbelt G, och härstammar från hans riktiga namn Oscar. Det lär dock av någon anledning inte ha gått att heta så, så han skippade ett G.

22 kommer ifrån ett av hans favorittal, 22. Hans andra favorittal är 37.

Oscars tecknandeRedigera

6140890933

En bild ogeboy_22 har tecknat, Angus "Blötsopp" von Anka.

ogeboy_22 tycker mycket om, och är känd för, att teckna, vanligen enstaka figurer. Han brukar försöka teckna i Don Rosas stil, eftersom Rosa är hans idol.

I Kampen om Kiburiyeru Redigera

Kampen om Kiburiyeru (även kallat Rikenbloggarna II) är något som ogeboy_22 har blivit mycket engagerad i. Hans rike Rangergreen (tidigare Don Barkso) ligger på mitten av planeten Caesarius och ägde tidigare själva Kiburiyeru-territoriet under några år. Han skrev hela elva bloggar om sitt rike år 58.

Profilbilder Redigera

ogeboy_22 har haft många olika profilbilder genom hans tid på KalleAnka.se, här syns alla han hittills har haft.