FANDOM

Nylanseringen 2011 (eller Nya sidan eller Version 4) syftar på när KalleAnka.se gjordes om under 2011 (24.03.2011). Den versionen är inte längre i bruk, då den försvann den 17 november 2014, dock har det skett en del interna uppdateringar av den versionen. Anledningen att denna uppmärksammades så mycket var att så gott som all ankism försvann och att sidan var byggd efter en mall. Många användare slutade vid den nylanseringen.

Denna version använder sig av ett system som heter Butler CMS, utvecklat av Biip.no, som bland annat även Spill.no, Andeby.dk, Donald.no, Goal.se, och ett flertal andra sidor använder sig av.

Klanernas försvinnandeRedigera

Det var även under denna version som de fyra klanerna försvann från sidan. Klanerna var:

Användare slutarRedigera

Väldigt många användare slutade då denna versionen kom och därför är detta en väldigt viktig händelse, även om det var på ett dåligt sätt. Trots protesterna har Egmont inte tagit tillbaka den gamla versionen (Version 3) av KalleAnka.se. Tralan har gjort en namninsamling om att få tillbaka klanerna under 2014, det skedde på alla de tre skandinaviska sidorna som samarbetar ihop (Donald.no, Andeby.dk, KalleAnka.se).

Bilder innan Version 5 Redigera

Sidans versioner
ankeborg.egmont.se • Version 1 • Version 2Version 3Version 4Version 5

Slumpartad wiki