FANDOM

Nicke_Tupp
K

Verkligt namn

Alexander Ginlund

Kön

Man

Född

8:e november 1997 (16 år)

Boplats

Kimitoön, Finland

Andra konton

Kiburiyeru (delad), KASW (delad), Guide (delad)

Medlem sedan

2008

Tidigare konton

-

Grad

Plusmedlem

Aktiv

2008

Känd för

Att vara duktig på att teckna och Kiburiyeru

På KalleAnka.se

[1]

Nicke Tupp (på riktigt Alexander Ginlund och även känd som Nicke) är en aktiv medlem på KalleAnka.se. Han har bland annat hängt med Lokahoitas och tillsammans med honom utvecklat Kalle Anka Sverige Wiki. Utöver Kalle Anka Sverige Wiki ritar han profilbilder till andra kalleanka.se-medlemmar, han har gjort över 50 stycken sådana. Tillsammans med Lejonrenen är han grundare av rollspelet kampen om Kiburiyeru. Nicke, eller Alexander som han egentligen heter, är ett stort Kalle Anka-fan. Han har bland annat rest utomlands för att få träffa Kalle Anka-tecknaren Don Rosa och han följer hela tiden vad som händer runt Kalle Anka.

EnAnKASWärldRedigera

Nicke_Tupp jobbar också som redaktör och designer på tidningen EnAnKASWärld tillsammans med Lokahoitas.

BloggserierRedigera

Nicke Tupp har gjort en hel del bloggar, men även återkommande bloggserier. Den mest kända är antagligen Nickepedia, men en senare serie, där han berättade om olika karaktärers olika färgläggningar var ganska populär.

NickepediaRedigera

Nickepedia är Nicke_Tupps egna bloggserie med fakta om olika Kalle Anka-figurer. Varje Nickepedia-blogginlägg innehåller en tecknad bild på figuren, tecknad av Nicke_Tupp, och fakta om figuren.

Karaktärers olika färggläggningarRedigera

En annan bloggserie var en där han berättade om olika karaktärers färgläggningar, t.ex. hur Alexander Lukas färglades enligt Egmont, Don Rosa och i Italien.

KiburiyeruRedigera

Nicke Tupp är en av två arrangörer av Kiburiyeru (Rikenbloggarna II), tillsammans med Lejonet Lejonrenen. Kiburiyeru är ett rollpel som handlar om att man ska erövra andra fiktiva riken och försvara sitt eget. Han har bland annat hållit en Livestream om detta. Nicke_Tupp har tillsammans med Lejonet Lejonrenen ett eget rike som heter Heraldia.

Kung av kalleanka.seRedigera

Den 18:e juni AD 2014, efterträdde Nicke_Tupp kung Simon II Lejonrenen af Fennidynastin som kung av
123888157

Kung Michael II Nicke_Tupps nya profilbild.

KalleAnka.se. Han tog sig kunganamnet Michael II Nicke_Tupp av Fennidynastin, och antog valspråket "In Donaldismo Verias".

Den 18:e juli 2014, en månad efter sin tronbestigning, kröntes kung Michael II Nicke_Tupp till kung i ett rollspel anordnat av Regentmyndigheten.

ProfilbilderRedigera

ReferenserRedigera