FANDOM

Lukas22
5014190523

Verkligt namn

Lukas

Kön

Man

Född

17 oktober 2000 (13 år)

Boplats

Örnsköldsvik, Sverige

Andra konton

Lukas22nr2
Guide (delad)

Medlem sedan

18 februari 2012[1]

Tidigare konton

Lukas_22

Grad

Plusmedlem

Aktiv

2012-

Känd för

Grundare av Guide

På KalleAnka.se

[1]

Lukas22 är en medlem från Örnsköldsvik, mest känd som grundare av och mest aktiv inom hjälpmedlemmen Guide, och numera även som grundaren av KalleAnka.se Wiki. Han har ett intresse för grafisk design, och han har även en annan användare, med namnet Lukas22nr2. Lukas har även en syster som är medlem på sidan, hennes namn är Lisa_<3. Lukas var tidigare även en Valmyndigheten-medlem.

Tidigare konto och andra kontonRedigera

Lukas22 blev medlem under 2011 med namnet Lukas_22. Han tröttnade senare på KalleAnka.se och avslutade sitt konto. Den 18/2 2012 startade han upp ett nytt konto (Lukas22) och är en aktiv medlem på sidan just nu.

GuideRedigera

Lukas är skaparen av hjälpmedlemmen Guide som även skapar evenemang och tävlingar på sidan, men med huvuduppgiften att hjälpa medlemmar, bland annat med sitt hjälpregister på bloggen och genom att svara på frågor i PM.

AnslagstavlanRedigera

Anslagstavlan är en till medlem som är skapad av Lukas22 som meddelar om viktiga händelser som tex valet och liknande.  Man kan även göra reklam för event och tävlingar på väggen.

Lukas22nr2Redigera

Lukas22 har även ett andra konto, som han inte är så jätteaktiv med.

NamnRedigera

Lukas22:s användarnamn består av hans riktiga namn, Lukas, följt av två tvåor, eftersom två är hans favorittal.

I Kampen om KiburiyeruRedigera

Lukas har ett land i Kampen om Kiburiyeru. Landet hette från början Lukaksien, men efter hans önskemål redan i första bloggen byttes namnet ut till Lukasia. Landet är ett av de som fortfarande klarat sig i blogg nummer 8. Lukasias första och största del ligger på den västra kontinenten, även känd som Aztinka. Lukasia har även större delen av kontinenten Anulia.

I Lukasia pratar man enligt Lukas språket Lukasianska, ett språk som låter likt latinska och är en blandning av Indianspråken som pratas österifrån på kontinenten och de finska språken norr på kontinenten.

ProfilbilderRedigera

Referenser Redigera

  1. http://www.kalleanka.se/default.aspx?section=profile&user=Lukas22 (23.5.2014)