FANDOM

Lokahoitas
Profilbild ka.se

Verkligt namn

Joakim

Kön

Man

Född

9 december 1999 (14 år)

Boplats

Västerås

Andra konton

KASW (delad)

Medlem sedan

30 juni 2009

Tidigare konton

Inga kända

Grad

Plusmedlem

Aktiv

2008-

Känd för

Grundare av KASW

På KalleAnka.se

[1]

Lokahoitas (på riktigt Joakim, även kallad Loka) är en användare på KalleAnka.se, mest känd för att ha skapat Kalle Anka Sverige Wiki. Han är född i Stockholm men bor numera i Västerås.

Kalle Anka Sverige WikiRedigera

Lokahoitas är grundaren och ledaren av Kalle Anka Sverige Wiki, förkortat KASW. KASW är en wiki om Kalle Anka och allt runtomkring honom. Den grundades av Lokahoitas den 19:e juli 2013, och är under ständig uppdatering, vilket sker i ett samarbete mellan en rad användare med koppling till kalleanka.se. KASW har även skaffat sig en KalleAnka.se-profil, en Youtube-kanal, en tv-kanal, en Facebook-sida och ett Instagram-konto.

BåtbråkRedigera

Lokahoitas är bland de bästa i Båtbråk. Hans rekord är 26:20 och vad man vet har ingen slagit det rekordet. En norrman har varit mycket nära att nå Lokahoitas rekord, men han har aldrig gjort det. Lokahoitas är även bra i Wan Hu.

Joakim i Kampen om KiburiyeruRedigera

I Kampen om Kiburiyeru har Lokahoitas ett rike som heter Vonhuien, Vonhuien är ett av de starkaste och största länderna.

ProfilbilderRedigera

Lokahoitas har använt sin profilbild sedan första dagen på KalleAnka.se. Sedan dess har han aldrig bytt ut den, tills i mars år 2014. Då bytte han profilbild till en av de första profilbilderna som fanns på KalleAnka.se för att vara med i kampen om klanerna. Båda Lokahoitas profilbilder har föreställt Joakim von Anka på sätt eller annat. I maj månad år 2014 så tyckte Lokahoitas att han skulle använda sin gamla igen för att han föredrog den bilden.

Referenser Redigera