FANDOM

Klanerna
Hakkespettene logo
Gröngölingarna
Smartingene logo
Genierna
Milliardærene logo
Miljardärerna
Skurkene logo
Skurkarna
Genierna
Smartingene logo

Valuta

GlödlamporRS8pCiJ

Klubbhus

Oppfinnar-Jockes verkstad

Motto

"För dig som vet bäst"

Antal profilbilder

6 stycken

Genierna var en av de fyra klanerna på en tidigare version av KalleAnka.se (Version 3), med en vapensköld i blått, med bland annat Oppfinnar-Jocke och Medhjälparen och lite annat som har med genier att göra. Genierna var för dig som gillade att tänka och veta mera. Genierna är den klan (tillsammans med Miljardärerna) som hade minst antal profilbilder att välja på.

BeskrivningRedigera

Detta är beskrivningen från den gamla sidan:

"Hos genierna är det hjärnan som är den största muskeln - även om de tycker att liknelsen är vanhelgande. Hjärnan är alldeles för komplex för att vara en simpel muskel!"

Ranker Redigera

OBS! Rankerna nedan är översatta till svenska från norska, så vissa fel kan förekomma! OBS!

Nr Rank Ankeborgskronor
1. Hönshjärna Okänt
2. Nörd Okänt
3.  Uppfinnar-assistent Okänt
4. Uppfinnare Okänt
5. Geni Okänt
6.  Tänkehattsmästare[1] Okänt

Profilbilder Redigera

Smartingene header

Genierna var den enda klanen som hade ett föremål i en av klanprofilbilderna; Medhjälparen (visserligen är han ett levande föremål, men ändå inget djur) Genierna och skurkarna var de enda klanerna som hade icke-barks figurer på profilbilderna. Det bör också nämnas att genierna är en av de två klanerna som hade minst profilbilder att välja på tillsammans med miljardärerna. Flest profilbilder hade skurkarna, hela 10 stycken.

Referenser Redigera

  1. http://youtu.be/57djAB6lnNk (13.09.2014)

Slumpartad wiki